بهترین خیابان فرمانیه برای سکونت کدام است؟

1402/4/11

بهترین خیابان فرمانیه برای سکونت کدام است؟

فرمانیه یکی از گران‌ترین محله‌های منطقه یک تهران است. محله فرمانیه از گذشته تاکنون در بین همه مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و به جرات می‌توان گفت که هر کسی دوست دارد در این محله آپارتمانی برای سکونت داشته باشد. در این مقاله از سایت تخصصی دپارتمان بزرگ املاک نگین با ما همراه باشید تا به بررسی محله فرمانیه از قدیم تا امروز و قیمت خرید و فروش آپارتمان در فرمانیه پرداختیم. 

معرفی محله فرمانیه تهران 

این محله در گذشته به عبدالحسین فرمانفرمائیان، شاهزاده قاجار و نخست‌وزیر ایران در دوران سلطنت احمدشاه تعلق داشته است. به مرور زمان زمین‌ها و اراضی ایشان بین خانواده و فرزندان او پخش شد، از قدرتمندترین خاندان‌های ایران می‌توان به خانواده فرمانفرماییان اشاره کرد. 

 

فرمانیه به داشتن برج‌های لوکس و سوپر لوکس در تهران معروف است. امکانات شهرنشینی و کیفیت معماری ساختمان‌ها در این محل املاک را به یکی از مرغوب‌ترین محله‌های پایتخت بدل کرده است. اما نکته بد درباره فرمانیه این است که متاسفانه روی یکی از گسل‌های زلزله در شمال تهران قرار دارد که لازم به ذکر است که سراسر شهر تهران روی کوهپایه و گسل زلزله بنا شده است. سازه‌های موجود در محله فرمانیه از متریال برند و معروف ساخته شده که همگی ضد زلزله هستند از این رو جای نگرانی برای خرید آپارتمان در فرمانیه با اجاره آپارتمان در فرمانیه نیست. 

 

در حال حاضر ایستگاه متروی مستقیمی برای منطقه فرمانیه وجود ندارد، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به منطقه فرمانیه متروی اقدسیه یا نوبنیاد است. همچنین از ایستگاه اتوبوس و تاکسی میدان نوبنیاد و مینی سیتی می‌توان برای دسترسی به این منطقه استفاده کرد. اتوبان‌های امام علی، صدر و ارتش نیز از جمله اتوبان‌هایی هستند که برای دسترسی به منطقه فرمانیه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

قیمت آپارتمان فرمانیه

 فرمانیه شرقی بهتر است یا فرمانیه غربی؟ 

آپارتمان‌های فرمانیه شرقی نسبت به فرمانیه غربی گران‌تر هستند. خیابان سنبل گران‌ترین خیابان در فرمانیه حساب می‌شود. فرمانیه شرقی با نام سنبل شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ما در تقسیم‌بندی شهرداری اصلا محلی با نام فرمانیه غربی نداریم و اصطلاحا فرمانیه غربی با نام محله دزاشیب شناخته می‌شود. شمال منطقه فرمانیه که به اشتباه با نام فرمانیه شمالی بین عموم مردم شناخته می‌شود اما نام این محله "حصاربوعلی" است. 

 

فرمانیه در شمال شرق تهران و منطقه شمیرانات قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های آن خیابان دکتر لواسانی می‌باشد. خیابان لواسانی یا فرمانیه از چهارراه فرمانیه آغاز شده و به چهارراه کامرانیه و سه‌راه عمار می‌رسد. در واقع چهارراه کامرانیه در وسط بلوار لواسانی قرار دارد و این خیابان را به لواسانی غربی و شرقی تبدیل کرده است. 

 

فرمانیه در محدوده ترافیک قرار ندارد و تردد با وسیله نقلیه شخصی در آن مشکلی نخواهد داشت. ایستگاه متروی قیطریه نزدیک‌ترین ایستگاه به بلوار اندرزگو محسوب می‌شود. ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد.

 

فرمانیه برج و آپارتمان‌های لوکس زیادی دارد اما از معروف‌ترین برج‌های این محله که به نوعی نماد اینجا نیز شناخته می‌شود برج‌های دوقلو فلورا و رویا هستند به همین علت این منطقه از تهران برای خرید و فروش آپارتمان لوکس و سوپرلوکس بسیار مناسب است. اگر به هر دلیل شما به رهن و اجاره آپارتمان علاقه‌مند باشید مدرن‌ترین و لاکچری‌ترین آپارتمان‌های تهران را می‌توانید در فرمانیه پیدا کنید. برای انجام هرگونه معاملات ملکی یا خرید و اجاره آپارتمان مسکونی، اداری و ملک تجاری در فرمانیه با مراجعه حضوری یا تماس با یکی از شعب: دولت، بوکان یا اندرزگو اقدام کنید.  

محله فرمانیه تهران

چرا محله فرمانیه به محله دیپلمات‌نشینان تهران معروف است؟ 

فرمانیه به دلیل دارا بودن تعداد زیادی سفارتخانه یکی از حیاتی‌ترین محلات تهران به شمار می‌رود. سفارت ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین سفارت‌های این منطقه است که توسط یکی از پسران فرمانفرمائیان به سفارت ایتالیا فروخته شد. به جز سفارت ایتالیا لازم به ذکر است که سفارت‌ کشورهایی مانند: چین، هلند، نروژ، جمهوری چک، ترکمنستان، مدرسه ایتالیایی پیترو دلاواله و سوئد در محله فرمانیه اشاره کرد. 

 

کوچه‌ها و خیابان‌های فرمانیه دسترسی خوبی دارند و همگی عریض و پهن هستند. به دلیل برخورداری از مکان‌هایی مانند: بیمارستان فرمانیه، مجموعه ورزشی دیباجی و باشگاه فرمانیه در این منطقه می‌توان اظهار کرد  فرمانیه امکانات رفاهی خوب و قابل قبولی دارد؛ و تقریبا تمام نیازهای ساکنین را برطرف می‌کند. 

 

شهروندان تهرانی از فرمانیه به‌راحتی می‌توانند به اتوبان صدر، بزرگراه ارتش و امام علی دسترسی داشته باشند. 3 جایگاه سوخت بنزینی در فرمانیه وجود دارد که برای تامین نیاز افراد می‌توانند به یکی از موارد زیر دسترسی داشته باشند. 

 

  • جایگاه سوخت شماره ۱۳۴(اقدسیه) در خیابان پاسداران، پایین تر از سه راه اقدسیه.
  • جایگاه سوخت دویست و چهل و شش در خیابان پاسداران خیابان نارنجستان چهارم.
  • جایگاه اختصاصی ۱۳۴ در محله حصار بوعلی، خیابان پاسداران.

اجاره آپارتمان فرمانیه

قیمت آپارتمان در فرمانیه در سال 1402

همان طور که اشاره کردیم محله فرمانیه یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود. مهمترین دلیل گرانی قیمت خرید آپارتمان فرمانیه، شرایط لوکس منطقه، آب و هوای عالی و متراژ بالای واحدها در آن است.

 

با این حال خرید آپارتمان فرمانیه بستگی بسیاری به موقعیت قرارگیری ملک خواهد داشت. خیابان درختی در فرمانیه خیابانی با امکانات عالی و مناسب برای پیاده روی است. پیاده روهای وسیع و فضای سبز زیاد در کنار فروشگاه‌های مدرن و زیبا از جمله مهمترین امکانات این خیابان است.

 

برای خرید محصولات و اسباب و وسایل لوکس می‌توانید به خیابان آفریقا یا مقدس اردبیلی مراجعه کنید. در این خیابان‌ها فروشگاه‌های برندهای مشهور و لوکس وجود دارند. خیابان‌های سهروردی شمالی و اندیشه نیز از جمله خیابان‌هایی با بناهای تاریخی و دیدنی هستند.

 

مناطق تفریحی بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از: موزه، نمایشگاه نقشه و بام چیذر، مجموعه ورزشی چیذر، آکادمی والیبال شمیران، مجموعه ورزشی بانوان نهایت، باشگاه اسکواش دیباجی، مرکز ورزشی نارنجستان، مرکز خرید روشا، مرکز خرید کوهستان و مجتمع تجاری آرتمیس فرمانیه

سرای محله فرمانیه نیز یکی از بهترین مراکز فرهنگی منطقه است که کلاس‌های آموزشی بسیاری در آن دایر است. موارد دیگری چون کتابخانه، خانه کودک، کلاس‌های ورزشی مخصوص بانوان و کودکان، کلاس‌های هنری، موسیقی، علمی و آموزشی بسیاری نیز در منطقه وجود دارد که تعداد بالای آن‌ها قابل توجه است.

 

شاید بتوان گفت بهترین و لوکس‌ترین خیابان برای خرید آپارتمان فرمانیه خیابان سنبل است که از جمله لوکس‌ترین خیابان‌های تهران محسوب می‌شود و اکثر علاقمندان به خرید آپارتمان لوکس تهران به آنجا مراجعه می‌کنند.

خرید  و فروش آپارتمان در فرمانیه

خرید آپارتمان لاکچری و لوکس در فرمانیه

استعلام قیمت و آگاهی از شرایط و موقعیت آپارتمان‌های لوکس در فرمانیه و اندرزگو و سایر مناطق لوکس تهران باید در بنگاه‌های املاک متخصص موجود در منطقه صورت گیرد. فرمانیه یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود و آگاهی از شرایط و قیمت‌های منطقه می‌تواند انتخاب بهتری را برای خرید آپارتمان فرمانیه به همراه داشته باشد.

 

قیمت خرید آپارتمان فرمانیه و یا نرخ رهن و اجاره آپارتمان در این منطقه به عوامل مختلفی از جمله موقعیت قرارگیری ملک، تعداد واحدها، طبقات، متراژ و امکانات و تجهیزات آن تعیین می‌شود.

 

دپارتمان بزرگ املاک نگین یکی از بهترین مجموعه‌ها برای استعلام قیمت و آگاهی از شرایط اجاره و خرید آپارتمان فرمانیه است که با پرورش مدیران مجرب و متخصص در حوزه خرید و اجاره املاک در منطقه یک تهران توانسته است بستر مناسبی برای اجاره و خرید املاک در این منطقه برای خرید و فروش آپارتمان در منطقه یک تهران به ویژه منطقه اندرزگو و فرمانیه فراهم کرده است.


 



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.