بررسی قیمت آپارتمان در قیطریه

1402/4/7

بررسی قیمت آپارتمان در قیطریه

قیطریه یکی از محلههای قدیمی شمال شهر تهران است. در گذشته، این محله خارج از تهران بود و یک منطقه ییلاقی خوش آبوهوا محسوب میگشت؛ اما به مرور با گسترش شهرنشینی، جزئی از تهران شد و در حال حاضر از محلههای گرانقیمت و اعیاننشین -البته با بافت قدیمی در برخی از قسمتها- محسوب میگردد. قیمت آپارتمانقیطریه نسبت به اکثر نقاط تهران بیشتر است. با این حال، بسته به متراژ، محل دقیق خانه، موقعیت جانبی، نوساز بودن و کهنهساز بودن و امکانات منزل، قیمت آپارتمانقیطریه متفاوت است. همچنین، برای بررسی قیمت آپارتمانها در قیطریه لازم است خرید و اجاره را بهطور جداگانه بررسی کرد.

ما در این مقاله قیمت خرید آپارتمان قیطریه، قیمت اجاره آپارتمان قیطریه و فاکتورهای موثر بر آن را بررسی میکنیم. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان لاکچری در این منطقه را دارید، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

خرید آپارتمان قیطریه

 

قیمت آپارتمان قیطریه

 

سکونت در قیطریه، بله یا خیر؟

برای انتخاب هر کدام از محلهها برای زندگی، لازم است دلایل کافی داشته باشید. برخی از دلایلی که در انتخاب محله برای سکونت تاثیر میگذارند شامل موارد زیر هستند:

  1. دلایل فرهنگی: اگر همیشه در شمال شهر تهران ساکن بودهاید، احتمالا خرید و یا اجاره آپارتمان در بقیه نقاط تهران برای شما سخت است. هر محله تهران، فرهنگ مخصوص به خود را دارد. گاهی جابجایی محل سکونت بین دو منطقه نسبتا دور تهران، شبیه به نقل و انتقال بین دو شهر با فرهنگ کاملا متفاوت است. این تفاوت فرهنگها سبب میشود که بسیاری از افراد تمایل داشته باشند، در محل قبلی خود زندگی کند.
  2. دلایل مالی: افرادی که امکانات مالی خوبی دارند، ترجیح میدهند در محلههایی زندگی کنند که سطح رفاه، دسترسی به امکانات و آب و هوای آن خوب باشد. اگر توان پرداخت قیمت آپارتمانقیطریه را دارید، این منطقه یکی از بهترین محلههایی است که میتوانید برای زندگی انتخاب کنید.
  3. نزدیکی به اقوام و محل کار: گاهی دلیل اصلی انتخاب یک محل خاص برای سکونت، نه مسائل مالی است و نه فرهنگی؛ بلکه صرفا به این دلیل است که با زندگی در یک محله خاص، افراد راحتتر به اقوام و یا محل کار خود دسترسی داشته باشند. اگر محل کار شما در شمال تهران است و یا اقوام نزدیکتان در این مناطق زندگی میکنند، ممکن است تمایل به اجاره و یا خرید آپارتمان قیطریه را داشته باشید.

قیمت آپارتمان قیطریه

هر یک از موارد فوق و یا مجموعهای از آنها میتواند تصمیم شما را برای سکونت در محله قیطریه تحتتاثیر قرار دهد. اگر این موارد را در نظر گرفتهاید و در نهایت انتخاب شما سکونت در محله قیطریه است، لازم است قیمتهای این محله را بیشتر بررسی کنید.

 

عوامل موثر بر قیمت آپارتمان‌ها در قیطریه

مطمئنا تفاوت زیادی بین قیمت خرید آپارتمان سوپرلوکس در قیطریه با اجاره یک خانه کهنهساز کوچک در این منطقه وجود دارد. پس لازم است قبل از انتخاب خانه، عوامل موثر بر  قیمت آپارتمانقیطریه را به خوبی بدانید و بر اساس آن، نوع منزل مسکونی را انتخاب کنید. عواملی که بر هزینههای سکونت در این منطقه از تهران تاثیرگذار هستند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • اجارهو یا خرید منزل مسکونی
  • رهن کامل و اجاره کامل منزل (در شرایطی که انتخاب شما اجاره باشد)
  • خیابانی که خانه در آن واقع شده است
  • نزدیکی منزل مسکونی به بزرگراه صدر
  • بافت خانههای اطراف
  • متراژ خانه
  • نوساز بودن یا کهنهساز بودن خانه
  • امکاناتی مانند پارکینگ، سرایداری، روف گاردن و....
  • جهت خانه (شمالی، جنوبی، شرقی و غربی)
  • نقشه و خوش ساخت بودن خانه

 

بهطور کلی، میتوانیم بگوییم خرید آپارتمان لوکس با متراژ بزرگ در کوچههای خلوت و دور نسبت به بزرگراه صدر، با بیشترین قیمت همراه است. درحالیکه اجاره خانه کهنه در کوچههایی با بافتهای قدیمیتر، نزدیک به بزرگراه صدر  و امکانات کمتر با حداقل قیمت همراه است.

 

خرید آپارتمان در قیطریه

برای بررسی قیمت آپارتمانقیطریه، در قدم اول به سراغ خرید میرویم.

قیمتهای خرید در این منطقه، جزء بالاترین قیمتهای خرید در تهران است؛ پس اگر قصد خرید آپارتمان سوپرلوکس در قیطریه را دارید، لازم است هزینه زیادی صرف کنید. حتی خرید یک آپارتمان بسیار کوچک در این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران تا حد زیادی گرانتر است.

محل قیطریه از شمال به خیابان قیطریه، بلوار صبا و شمال پارک قیطریه منتهی میشود. جنوب این منطقه، خیابان جهانتاب است و در شرق آن بلوار قیطریه و شرق پارک قیطریه قرار دارد. از جنوب هم به خیابان شریعتی منتهی میشود. اگرچه همه این خیابانها و حد فاصل آنها جزء قیطریه محسوب میشوند، اما ممکن است قیمت خرید تا حد زیادی از یک خیابان به خیابان دیگر متفاوت باشد.

برای مثال، قیمت آپارتمان قیطریه در بخشهایی از خیابان دلارام و دلاویز که کاملا مشرف به بزرگراه صدر و سر و صدای آن هستند، کمتر است. همچنین، این احتمال وجود دارد که هزینهها در خیابانهایی مانند روشنگر که کاملا چسبیده به پارک قیطریه هستند و در معرض سر و صدا و رفتوآمد بیشتری میباشند، کمتر باشد. در مقابل، خانههای موجود در خیابان روشنایی و جهانتاب معمولا قیمت بیشتری دارند، چون موقعیت آنها بهتر است.

از آنجا که محله قیطریه یک محله قدیمی است که در گذشته محل کشاورزی و باغداری بوده، هنوز بخشهایی از آن، بافت کهنه و غیرشهری خود را حفظ کردهاند که قیمتها در این کوچهها بسیار کمتر است. با این حال، این را باید بگوییم که حتی ارزانترین خانهها در محل قیطریه، نسبت به انواع مشابه آنها در محلههای پایینتر گرانتر هستند. پس فکر نکنید میتوانید در کوچههایی با بافت قدیمی، خانهای پیدا کنید که هم قیمت با محلههای معمول شرق و یا غرب تهران باشد.

 

آپارتمان لاکچری قیطریه

اجاره آپارتمان در قیطریه

در قدم بعدی بررسی قیمت آپارتمانقیطریه، به سراغ اجاره میرویم. همانفاکتورهایی که بر قیمت خرید تاثیرگذار بودند، بر قیمت اجاره هم موثر هستند. بهعبارت دیگر،  قیمت آپارتمانقیطریه در مناطق شلوغتر، نزدیک به پارک، نزدیک به بزرگراه و یا با بافت قدیمیتر کمتر است.

در مرحله بعد، قیمت آپارتمانقیطریه برای اجاره، تا حدود زیادی وابسته به نوساز و کهنهساز بودن آن است. هزینه اجاره خانههای کهنهساز -که در این منطقه کم هم نیستند- بسیار کمتر از انواع نوساز است. پس اگر محدودیت بودجه دارید، سعی کنید خانههای قدیمیساز با متراژ کم و در مناطق کمقیمتتر را انتخاب کنید.

رهن کامل و یا پرداخت رهن و اجاره با هم، کمک زیادی به کاهش قیمت آپارتمانقیطریه در هنگام اجاره میکند. رهن هم به نفع صاحبخانه است و هم به نفع مستاجر. البته این را هم در نظر بگیرید که قیمت آپارتمانقیطریه برای اجاره تا حد زیادی به نظر صاحبخانه وابسته است و میتوان بر سر قیمتها توافق کرد.

خانههای بدون پارکینگ و با نقشه نهچندان عالی را میتوانید با قیمت کمتری برای اجاره پیدا کنید، حتی میتوانید طبقات زیر همکف را اجاره کنید تا هزینههای شما کاهش یابد.

با این حال، از آنجا که خانه محل آسایش است، سعی کنید مواردی مانند نور، نقشه مناسب ساخت و کم سر و صدا بودن را در اولویت قرار دهید.

اگر متوجه شدید که قیمت آپارتمانقیطریه که به شما پیشنهاد داده شده است، بیش از حد پایین است، حتما به دنبال علت آن بگردید، چون هیچ ارزانی بدون حکمت نیست. شرایط محیطی را به خوبی بررسی کنید و از همسایهها نیز پرس و جو نمایید تا از مشکلات احتمالی که پیش رو دارید، آگاه شوید. این موضوع در مورد خرید خانه نیز به شکل جدیتری مطرح است.

 

افت قیمت آپارتمان‌ قیطریه

در چند ماه اخیر به دلیل عدم توان افراد جامعه برای پرداخت قیمتها، قیمت آپارتمانقیطریه و سایر نقاط شمال شهر تهران با کاهش چشمگیری روبرو بوده است. به نظر میرسد قیمتها نسبت به ماههای اخیر 10 تا 20 درصد افت کردهاند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد توان خرید و اجاره مسکن در مناطق شمال شهر تهران را ندارند، در محلههای جنوبیتر زندگی میکنند. همین موضوع سبب کاهش در قیمت آپارتمانقیطریه شده است. با این حال، با وجود این کاهش قیمت، باز هم هزینههای نهایی کاملا قابل توجه هستند.

برای مثال در ماههای گذشته قیمت آپارتمانقیطریه و برخی دیگر از نقاط شمال شهر تهران از 200 میلیون تومان در مترمربع فراتر رفته بود، اما اکنون در محدوده 150 تا 170 میلیون بر مترمربع قرار دارد. قیمت خرید برخی از خانهها حتی ممکن است به 100 میلیون تومان در متر مربع نیز رسیده باشد.

علاوه بر قدرت خرید کم، برقراری ارتباط با عربستان سعودی، تفاهمنامه با روسیه برای ساخت راهآهن رشت آستارا و شروع ارتباطات با چین نیز ممکن است بر کاهش قیمتها موثر بوده باشد. قیمتها در مناطق متوسط نیز حدود 10 درصد کاهش یافته؛ اما هنوز کاهش قیمتها به مناطق جنوبی تهران نرسیده است

آپارتمان مناسب قیطریه

 

آپارتمان قیطریه

قیمت آپارتمانقیطریه، چه برای خرید و چه برای اجاره، بسیار قابل توجه است. این منطقه از جمله گرانترین مناطق تهران برای سکونت محسوب میگردد. قیمت آپارتمانقیطریه بر اساس محل دقیق ملک، متراژ، سال ساخت، موقعیت محلی و امکانات میتواند تا حد زیادی متفاوت باشد. پیداکردن یک بنگاه خوب در محل میتواند به انتخاب ملک مناسب برای خرید و یا اجاره کمک زیادی کند. بنگاههای محلی معمولا از شرایط دقیق اجاره و خرید ملک در محل مطلع هستند و میتوانند در یک انتخاب مناسب به شما کمک کنند.



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.