بررسی محله پاسداران، بهترین محل پاسداران کجاست؟

1402/5/9

بررسی محله پاسداران، بهترین محل پاسداران کجاست؟

این روزها زمزمه کاهش قیمت مسکن به گوش می رسد و نرخ خرید آپارتمان نسبت به اردیبهشت 1402 تا حدود 20 تا 30 درصد کاهش داشته و تقریبا از 20 روز گذشته به ثبات رسیده است. در مناطق مختلف تهران این کاهش قیمت متفاوت بوده و با لحاظ کردن منطقه و متراژ آپارتمان تا حد زیادی قیمت مسکن ریزش زیادی داشته است.

البته بعضی از محلات تهران به دلیل داشتن شرایط عالی و قیمت بالای خرید مسکن می توانند گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری تلقی شوند. مثلا خرید آپارتمان پاسداران هیچ وقت باعث متضرر شدن خریدار نمی شود؛ چرا که این منطقه از مناطق شمالی تهران است و می‌توان با قیمت بالاتری املاک خود را به فروش رساند.

قیمت خرید آپارتمان پاسداران

خرید آپارتمان پاسداران؛ جایی بین منطقه 3 و 4 تهران

پاسداران یا سلطنت آباد منطقه‌ای خوب در شمال شرق تهران است؛ خیابان اصلی این محله با عنوان خیابان پاسداران تشکیل دهنده مرز منطقه 3 و 4 شهرداری تهران هست. بیشتر ساکنان این محله افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و به همین دلیل بعد از انقلاب به پاسداران تغییر نام یافت.

قیمت آپارتمان پاسداران نسبت به مناطق متوسط به پایین تهران گران‌تر است و افرادی که از لحاظ شرایط مالی در سطح بالایی هستند می توان اقدام به اجاره آپارتمان در این منطقه نمایند. مجموعه املاک نگین بهترین و مناسب‌ترین فایل های اجاره و رهن آپارتمان پاسداران را می تواند به صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار دهد.

معروف‌ترین خیابان ‌های تهران برای اجاره آپارتمان پاسداران

قدیمی ترین خیابان پاسداران که در گذشته روستایی خوش آب و هوا بوده و بعدها محل سکونت کارکنان ضرابخانه ناصرالدین شاه قرار گرفت، محله ضرابخانه است. همچنین از مهم‌ترین خیابان های منطقه پاسداران می توان به خیابان‌های نگارستان، بوستان، محله دروس تهران، اختیاریه، هروی، خیابان فرخی یزدی، گل نبی، بهستان، خیابان حصار بوعلی، شهرک شهید چمران، کلاهدوز، خیابان بهارستان، فرمانیه، لسانی، احتشامیه و خیابان اقدسیه اشاره کرد.

 کسانی که قصد اجاره آپارتمان پاسداران را دارند می تواند آپارتمان های موجود در یکی از این خیابان ها را برای سکونت انتخاب کنند. همچنین خیابان گلستان این منطقه را می توان به عنوان بهترین محل پاسداران برای خرید مسکن معرفی کرد؛ البته گلستان از گران قیمت‌ترین خیابان های این منطقه محسوب می شود. به همین دلیل برای رهن، اجاره یا خرید مسکن در این محل باید بودجه بسیار زیادی در اختیار داشت.

رهن و اجاره آپارتمان پاسداران

 فاکتورهای مهم در تعیین قیمت آپارتمان پاسداران

منطقه پاسداران تهران به دلیل داشتن دسترسی های بالا به نقاط مختلف تهران، امکانات رفاهی عمومی خوب، آب و هوایی خوب و شرایط طبیعت گردی جذاب از جمله محلات بالا شهر تهران محسوب می شود. قیمت آپارتمان پاسداران در قسمت شمالی آن و محلات نیاوران و اقدسیه نسبتا گران است و از مناطق مرفه و اعیان نشین تهران به شمار می روند. این منطقه وسعت زیادی داشته و در هر محله آن قیمت خرید، رهن و اجاره آپارتمان متفاوت است و در قسمت های شمالی این محله قیمت مسکن بسیار بالا می رود. به طوری که خرید آپاراتمان پاسداران تقریبا از متری 30 میلیون تومان در خیابان هروی تا متری 60 میلیون تومان در خیابان فرمانیه افزایش قیمت دارد. در ادامه به بررسی سه عامل مهم در تعیین قیمت آپارتمان در خیابان پاسداران می پردازیم.

 

1.دسترسی های خیابان پاسداران

خیابان پاسداران از لحاظ دسترسی به دیگر نقاط تهران بهترین منطقه این شهر محسوب می شود. چرا که در این خیابان ایستگاه نوبنیاد مربوط به خط سه مترو و خطوط بی آرتی و اتوبوسرانی به صورت منظم به مردم خدمات با کیفیت حمل و نقل را ارائه می دهند. در محله پاسداران وجود ایستگاه های مترو شهید زین‌الدین، نوبنیاد، هروی و حسین‌ آباده و فاصله اندک این خیابان به بزرگراه های صدر، امام علی (ع) و صیاد شیرازی سبب شده این منطقه به‌راحتی به دیگر مناطق تهران دسترسی داشته باشد.

خطوط تاکسی فراوان در پایانه‌ تاکسیرانی میدان نوبنیاد و چهارراه پاسداران و چند خط اتوبوس و بی آرتی به سمت خیابان رسالت، پایانه تجریش، بلوار صبا، بزرگراه شهید صدر و بابایی که باعث افزایش دسترسی ها به محلات و خیابان های دیگر می شود؛ از دیگر مزایای خرید، رهن یا اجاره آپارتمان پاسداران بوده که توجه بسیاری افراد را به خود جلب کرده است.

اجاره آپارتمان پاسداران

2.خرید آپارتمان پاسداران با بهترین امکانات

وجود مراکز خرید متعدد در خیابان پاسداران نظیر پریس سنتر، آرتمیس، پاسداران، کوهستان، برج سفید، خانه سام، پارس، احتشامیه، مرکز خرید امیر، مایسا، پرنس، مرکز خرید 06، مهدی و سامان از مزایا و نقاط قوت افزایش تمایل افراد به اجاره یا رهن آپارتمان پاسداران است. همچنین فعالیت موسسات آموزشی مهمی شامل دبستان‌های روشن مهر، نوآوران اندیشه، فردوس و عدل، دبیرستان‌های شهید رجایی، دکتر حسابی، دبیرستان سما و هدف، مؤسسه آموزش عالی بانکداری، هنرستان فسایی نژاد، کتابخانه فرهنگ‌سرای رسانه، دانشگاه علمی کاربردی در پاسداران و مراکز درمانی مثل بیمارستان‌های شهید لبافی‌نژاد و گلستان، بیمارستان فرمانیه، دامپزشکی ایرانیان، مرکز درمانی 110، مرکز توانبخشی و مراقبت‌های شبانه‌روزی سالمندان پارین، کلینیک سلامت و درمانگاه نفت همگی از جمله امکانات رفاهی هستند که می توانند باعث افزایش قیمت آپارتمان پاسداران شوند.

از دیگر موارد افزایش قیمت مسکن در بهترین محل پاسداران وجود مساجد و مراکز دینی معروف تهران مثل مسجد ضرابخانه یا مسجد جامع غدیر خم، مسجد قبا، رسول اعظم، بقیه الله، حسینیه ارشاد، مسجد صاحب الزمان، امام جعفر صادق (ع)، حسینیه حاجیان، مقبره حاج آخوند رستم آبادی و مقبره شهدای وزارت دفاع در خیابان لنگری هستند. همچنین مراکز ورزشی مهمی همچون استخر پاسداران، مرکز ورزشی درین، زمین چمن طبیعی شهید عراقی، مجتمع الماس، باشگاه هدف و اسپینو، مجموعه ورزشی کوثر و باشگاه های تن ورز، پریس، صدف، حس برتر، شاهین و نسل آینده در خیابان پاسداران واقع شده اند که باعث تمایل افراد به خرید آپارتمان در این منطقه شده‌اند.

بررسی آپارتمان‌های منطقه پاسداران برای خرید یا اجاره

 

3.جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه پاسداران

از دیگر فاکتورهایی که روی قیمت مسکن و آپارتمان تاثیر گذاشته است وجود مناظر طبیعی و تاریخی منطقه پاسداران می باشد. موزه‌ فرش رسام عرب‌زاده، عمارت تاریخی ضرابخانه با مساحت 5 هکتار، کاخ سلطنت آباد، سرزمین شادی مرکز خرید الماس، مجموعه 11 هکتار نیاوران، پارک جنگلی لویزان، بوستان نارنجستان و مازیار و موزه‌ جهان نما مهم ترین مکان های تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت ساکنین خیابان پاسداران به شمار می روند. از این رو برای خرید آپارتمان در بهترین محل پاسداران باید سه ویژگی طبیعت گردی، امکانات و وضعیت دسترسی محله را به سایر نقاط تهران مدنظر قرار داد.

جمع بندی

برای خرید آپارتمان پاسداران باید متناسب با بودجه خود محله مناسبی از این منطقه را شناسایی کرد. قیمت آپارتمان پاسداران در خیابان های مختلف آن بسته به امکانات و دسترسی‌هایی که دارد متفاوت خواهد بود.



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.