اجاره، رهن و خرید آپارتمان در دروس

1402/12/26

اجاره، رهن و خرید آپارتمان در دروس

در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت خرید، رهن و اجاره آپارتمان در دروس بپردازیم. همچنین به معرفی این محله، موقعیت جغرافیایی، مهم‌ترین معابر و خیابان‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی و نحوه دسترسی به آن خواهیم پرداخت. اگر از دوستداران محله‌های اصیل و لوکس در تهران هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

خرید آپارتمان در دروس

خرید آپارتمان در دروس

دروس محله‌ای محبوب در شمال شرق تهران

نام دروس از ترکیب دو واژه دره و روس گرفته شده است. انتخاب این ترکیب اسم به دلیل سکونت روس‌ها در این منطقه بوده است. تمامی جلسات اداری و مهمانی‌های روس‌ها در گذشته در این منطقه برگزار می‌شد. محله دروس به عنوان منطقه‌ای دیپلماتیک شناخته می‌شود، زیرا بسیاری از سفارت خانه‌های وزارت خارجه در این منطقه واقع شده‌اند. این محله در گذشته محل سکونت ارامنه بوده است. در گذشته کشاورزی و دامداری در این منطقه بسیار رونق داشته و ارامنه در قلعه‌ای در این ناحیه سکونت داشتند. اکتشافات تاریخی صورت گرفته در این منطقه نشان از قدمت طولانی آن دارد. مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که تاریخچه آن به دوران تمدن قیطریه باز می‌گردد.

محله دروس بعد از تقسیم بندی اراضی ملی به خاندان‌های سلطنتی مخبر السلطنه، شیبانی و احتشام السلطنه تعلق یافت. سپس در طول دوران های مختلف خاندان‌های سلطنتی دیگری به این منطقه راه یافتند. امروزه موقوفه‌هایی با نام خاندان هدایت، مخبر السلطنه و شیبانی در این محله وجود دارد. از جمله موقوفه‌های این افراد می‌توان به دبستان، مسجد و بیمارستان هدایت، درمانگاه و دبیرستان شیبانی و غیره اشاره نمود.

اجاره آپارتمان در دروس

خرید ملک در دروس

موقعیت جغرافیایی دروس، مرواریدی گرانبها در شمال شرق پایتخت

محله دروس دارای قدمت طولانی بوده و در شمال شرق تهران بزرگ واقع شده است. این محله در حوزه منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده و پیشینه فرهنگی و تاریخی قابل توجهی دارد. این محله از سوی شمال به خیابان دولت آباد (کلاهدوز)، از سوی جنوب به بلوار شهرزاد، از سمت غرب به خیابان فکور و از سوی شرق به خیابان پاسداران منتهی می‌شود. این منطقه در همسایگی با محله‌های لوکس و گران قیمتی چون قلهک و پاسداران است.

مهم‌ترین معابر و خیابان‌های محله دروس

اگر قصد خرید خانه در دروس را دارید بهتر است بهترین و معروف‌ترین خیابان‌های این محله را بشناسید. خیابان‌های هدایت، باقری کماسایی، حجت سوری، یارمحمدی و صالح حسینی از خیابان‌های اروپایی و عریض این منطقه بوده و خانواده‌های سطح بالا در آن سکونت دارند. در طول تاریخ افراد مشهور بسیاری از جمله فروغ فرخزاد، ابراهیم گلستان، حسنعلی منصور، امیر عباس هویدا و غیره در این خیابان‌ها سکونت داشته‌اند.

تجربه یک زندگی لوکس و اشرافی با رهن، اجاره و خرید آپارتمان دروس

بسیاری از خریداران ملک به دلیل آب و هوای خوب، دسترسی آسان، ارزش سرمایه گذاری و غیره به دنبال خرید، رهن و اجاره آپارتمان لوکس در دروس هستند.

دسترسی محلی آسان

دسترسی محلی به منطقه دروس به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی و خودرو های شخصی امکان پذیر است. برای ورود به این منطقه می‌توانید از یکی از اتوبان‌های همت و صدر یا بزرگراه شهید صیاد شیرازی استفاده کنید.

تردد آسان به کمک وسایل حمل و نقل عمومی

خطوط حمل و نقل عمومی دسترسی دروس به سایر نقاط تهران را آسان کرده‌اند. خط اتوبوس شماره 225 پایانه تجریش به پایانه شهید دستواره و خط شماره 215 سوهانک به سه راه ضرابخانه، دو خط حمل و نقل عمومی برای تردد آسان‌تر در این منطقه هستند. علاوه بر خطوط اتوبوس شهری، ایستگاه‌های مترو دکتر علی شریعتی، مترو قلهک و مترو تجریش به کهریزک نیز در این منطقه واقع شده‌اند. 

بهره مندی از امکانات کامل تفریحی، درمانی و رفاهی

مهم‌ترین مراکز تجاری دروس در خیابان‌های سوری و راستوان واقع شده‌اند. مجتمع سامان و نگین ظفر، مرکز خرید نیستان، احتشامیه و پاسداران از مشهورترین مراکز خرید این منطقه هستند. بیمارستان هدایت، کلینیک دروس و مرکز درمانی شیبانی نیز از مهم‌ترین مراکز درمانی این محله  به شمار می‌روند.

مقبره مهدی قلی هدایت مشهور به مخبر السلطنه در این محله واقع شده که نشانی از پیشینه تاریخی آن دارد. مخبر السلطنه سومین نخست وزیر رضا شاه بود و بسیاری او را به عنوان نویسنده کتاب مشهور خاطرات و خطرات می‌شناسند. مقبره او در خیابان هدایت واقع شده است. سفارت خانه‌های مجارستان، آرژانتین، پرتغال، یونان، استرالیا، آذربایجان، قزاقستان، بنگلادش و دفتر نمایندگی یونیسف همگی در این منطقه قرار دارند و از مهم‌ترین اماکن دیپلماتیک در تهران هستند. منزل سفیر یونان، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان نیز از دیگر اماکن مهم سیاسی در این منطقه هستند.

از مراکز آموزشی و مدارس محلی منطقه دروس می‌توان دبستان هدایت، سلمه، فتح شاهد، راه شایستگان، ثامن الائمه، سروش، فدک، شفاعت، صالحین، روشن مهر و شهید آوینی را نام برد. همچنین دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد واحد جنوب، مؤسسه زبان آلمانی گونه و مراکز آموزش زبان‌های خارجه معتبر دیگری نیز در این منطقه واقع شده‌اند. بوستان پایداری، بوستان محصل، سینما قلهک، گالری گلستان، مجتمع ورزشی امام علی، استخر یاس و مجتمع‌های ورزشی کوثر نیز از جمله مراکز تفریحی این ناحیه برای جوانان هستند.

رهن و اجاره در دروس

قیمت خرید آپارتمان در دروس

نرخ اجاره، رهن و خرید آپارتمان دروس، محله اعیان نشین ها

قیمت آپارتمان در دروس با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد بالاتر از دیگر مناطق مرکزی و جنوبی تهران است. سرسبزی، آب و هوای خوش، رعایت اصول شهرسازی، بافت نوساز شهری، بهره مندی از مصالح مرغوب در ساخت و ساز و غیره، این محله را به یکی از محبوب‌ترین و گران قیمت ترین مناطق جهت سکونت افراد متمول تبدیل کرده است. اغلب طبقه مرفه در این منطقه اعیان نشین تهران سکونت دارند. نظم و ساختار شهرسازی این منطقه زبانزد عام و خاص است. همچنین یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت ملک در این محله، همسایگی آن با محله‌های لوکس و گران قیمتی چون قلهک و پاسداران است. با نگاهی به آگهی‌های خرید و فروش ملک در فضای مجازی می‌توانید از میانگین قیمت خرید، فروش و رهن و اجاره ملک در این محله آگاه شوید. در ادامه به قیمت خرید و اجاره ملک در این محله در بهمن ماه سال 1402 اشاره‌ای خواهیم داشت.

قیمت خرید آپارتمان دروس

قیمت خرید آپارتمان در دروس (در بهمن ماه سال 1402) به طور متوسط بین هر متر مربع 135 الی 160 میلیون تومان است. هرچند قیمت ملک در این منطقه با توجه به سال ساخت، امکانات، متریال به کار رفته و غیره به متری 210 میلیون تومان نیز می‌رسد. به طور میانگین برای خرید یک آپارتمان فول امکانات به متراژ 150 متر مربع در محله دروس باید چیزی حدود 24 میلیارد تومان پرداخت کنید.

قیمت اجاره آپارتمان در دروس

نرخ اجاره خانه در دروس با توجه به مساحت ساختمان، سال ساخت، امکانات و غیره توسط کارشناسان املاک تخمین زده می‌شود. به طور میانگین مبلغ رهن آپارتمان در دروس برای یک خانه 105 متری تک واحدی حدود 1 میلیارد تومان بوده و نرخ اجاره ماهیانه آن نیز 20 میلیون تومان (در بهمن ماه سال 1402) است. هرچند یک آپارتمان 90 متری بازسازی شده 16 سال ساخت را می‌توانید با 400 میلیون تومان پیش و 25 میلیون تومان اجاره ماهیانه کنید.

دروس محله‌ای اصیل در منطقه 3 تهران

خرید ملک در دروس، یک سرمایه گذاری موفق در نگین پایتخت

زیرساخت‌های برتر و رعایت اصول شهرسازی، فرصت توسعه پذیری و سرمایه گذاری را برای محله دروس فراهم کرده‌اند. کارشناسان دپارتمان بزرگ املاک نگین با سابقه‌ای درخشان در خرید و فروش آپارتمان لوکس در بهترین مناطق تهران، آماده ارائه مشاوره به مشتریان عزیز جهت عقد قرارداد رهن، اجاره، خرید و فروش ملک در این منطقه هستند. برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت ملک در منطقه 3 تهران می‌توانید به فایلینگ سایت املاک نگین مراجعه نمایید.



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.