خرید آپارتمان طبقه آخر تصمیم درست یا غلطی است؟

1402/4/15

خرید آپارتمان طبقه آخر تصمیم درست یا غلطی است؟

 

خرید آپارتمان طبقه آخر می‌تواند یک تصمیم مهم و چالش برانگیز باشد. این نوع واحدها با ویژگی‌های خاصی که نیز می‌تواند معایبی داشته باشد، همراه است. در این مقاله از بزرگ املاک نگین، به بررسی مزایا و معایب خرید آخرین طبقه آپارتمان می‌پردازیم.

چرا قبل از خرید آپارتمان در طبقه آخر تحقیق کنیم؟ 

خرید آپارتمان واقع در هر طبقه‌ای با توجه به اقتصاد دنیای امروز کاری سخت به حساب می‌آید، به همین دلیل بهتر است پیش از خرید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. موقعیت جغرافیایی، وضعیت سند ملکی، وضعیت ساختمان، مشاعات و امکانات آپارتمان و هزینه‌های جانبی مواردی هستند که پیش از امضای قرارداد باید آن‌ها را در نظر بگیرید. همراهی یک مشاور ملکی که به تمام مسائل حقوق آشنا است مسیر سخت خرید آپارتمان در تهران را برایتان به مراتب کوتاه‌تر می‌کند

خرید آپارتمان تهران

مزایا خرید آپارتمان طبقه آخر

1. مناظر زیبا و ویو ابدی به سطح شهر

 یکی از مزیت‌های خرید آخرین طبقه آپارتمان، دسترسی به منظره‌های خیره‌کننده است. از این طبقه می‌توانید پانوراما کاملی از مناظر شهر یا محیط اطراف خود را مشاهده کنید. اگر محل آپارتمان شما در منطقه‌ای با چشم‌اندازهای طبیعی قرار دارد، احساس آرامش و آرامش بیشتری خواهید داشت. آپارتمان‌های  شمال تهران مناطقی مانند: نیاوران، ولنجک و الهیه دارای پتانسیل ویوی فوق‌العاده هستند. در صورتی که شما در طبقات پایین اقدام به خرید خانه کنید یک ویو ابدی و زیبا را از دست داده‌اید. 

2. خلوتی و حریم شخصی در بالاترین نقطه آپارتمان

 زندگی در طبقه آخر به شما اجازه می‌دهد از شلوغی و هیاهوی زندگی شهری فاصله بگیرید. شما از سر و صدای طبقات پایین‌تر و حتی از تردد در خیابان‌ها کمتر احساس خواهید کرد. همچنین، از آنجایی که شما همسایه‌ای بالا سر خود ندارید از این لحاظ نیز از آرامش بیشتری برخوردار هستید و در نهایت به عنوان ساکن طبقه بالا، شما حریم شخصی بیشتری خواهید داشت.

خرید آپارتمان آخرین طبقه

3. استفاده بیشتر از نور خورشید 

طبقه آخر معمولاً بیشترین نور را دریافت می‌کند. این به معنای داشتن نور طبیعی در طول روز است و شما بدون نیاز به روشن کردن چراغ می‌توانید نور بهتر و قابل توجهی برای روشنایی فضا داشته باشید. این نورپردازی به طور طبیعی باعث ایجاد احساس فضا وسیع‌تر و بازتری می‌شود. داشتن نور طبیعی برای بسیاری از افراد بسیار مهم است که سکونت در طبقات پایین چنین امتیازی به شما نمی‌دهد.

4. امنیت بیشتر نسبت طبقات پایین در برابر دزدی

در مقایسه با واحدهای واقع در طبقات پایین، واحدهای بالاتر معمولا در برابر نفوذهای احتمالی و فعالیت‌های مجرمانه ایمن‌تر حساب می‌شوند. مجرمان عموما به دلیل دسترسی آسان‌تر به طبقه اول و دوم آن‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند. 

به این نکته مهم حتما توجه فرمایید که این مزایا بسته به عواملی مانند طراحی ساختمان، موقعیت مکانی و تمایلات شخصی متفاوت باشد. 

معایب خرید آپارتمان طبقه آخر

1. گرد و غبار، رطوبت و گرمای بیشتر 

یکی از معایب آپارتمان‌های طبقه آخر، در فصل‌های گرم است. طبقه‌های بالاتر در تابستان ممکن است گرمتر از سایر طبقات باشند، زیرا گرما به شدت به آن‌ها نفوذ می‌کند. همچنین اگر هیچ طبقه‌ای بالای شما نباشد میزان رطوبت و گرد و غبار نیز تا حد قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. شما نیاز به استفاده از سیستم‌های تهویه مصنوعی برای خنک‌کردن فضا را ایجاب کند. البته در هر صورت شما کولر، چیلر و… استفاده خواهید کرد در تهران خانه‌های انگشت‌شماری هستند که اصلا سیستم تهویه هوا ندارند. 

خرید واحد در آخرین طبقه آپارتمان

2. دسترسی سخت و محدود 

یکی از چالش‌های آپارتمان‌های طبقه آخر، مسئله دسترسی است. در برخی ساختمان‌ها، بدون وجود آسانسور، صعود و نزول از طبقه آخر می‌تواند آن‌ها را برای برخی از افراد دشوار کند، به خصوص در صورت وجود مسائل بهداشتی یا محدودیت‌های جسمی. پیش از هر مذاکره‌ای آسانسور آپارتمان را چک کنید. 

3. نیاز به هزینه‌های بیشتر

طبقه آخر ممکن است نیاز به هزینه‌های بیشتری داشته باشد. احتمالاً شما نیاز به سیستم تهویه مصنوعی، دریچه‌های حفاظتی در برابر باد و باران و ممکن است برای نگهداری از تراس یا بالکن خود نیاز به هزینه و نگهداری بیشتری داشته باشید.

 

4. عدم امنیت حوادث غیرمترقبه نسبت به طبقات پایین 

آپارتمان‌های طبقه بالا ممکن است امن‌ترین گزینه در مواقع اضطراری نباشند. اگر آپارتمان مسکونی شما در طبقه آخر باشد در صورت آتش سوزی، زلزله یا سایر شرایط اضطراری تخلیه ساختمان دشوارتر می‌کند. واحدهای واقع در طبقات پایین‌تر فقط در هنگام وقوع سیل شاید به مشکلاتی برخورد کنند. 

در نهایت، خرید آخرین طبقه آپارتمان مزایا و معایب خود را دارد و تصمیم آخر بستگی به سلیقه، نیازها و شرایط شما دارد. قبل از خرید آپارتمان، بهتر است با دقت این مزایا و معایب را بررسی کرده و تصمیمی را بگیرید که با نیازها و سبک زندگی شما هماهنگ باشد. 

در مسیر خرید آپارتمان در تهران همراهی یک مشاور ملکی و حقوقی شما به شما کمک شایانی می‌کند. انتخاب یک املاک مطمئن و کار درست را فراموش نکنید، مشاورین املاک تا انتهای مسیر و خانه‌دار شدن شما را همراهی می‌کنند.

 

 



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.