معرفی دربند؛ یکی از اصیل‌ترین محله‌های تهران برای خرید آپارتمان

1402/9/6

معرفی دربند؛ یکی از اصیل‌ترین محله‌های تهران برای خرید آپارتمان

محله دربند، قبل از آنکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده کوچک بود اما امروز از محله‌های قدیمی و زیبایی در شمال تهران به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود. اگر قصد خرید خانه یا اجاره آپارتمان در محله دربند دارید این منطقه‌ به‌ عنوان یکی از پر جاذبه‌ترین جاهای دیدنی بین گردشگران و اهالی تهران معروف است و عموما به‌عنوان اولین انتخاب برای تفریح و گردش توریست‌ها و مسافرین داخلی و خارجی پیشنهاد می‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در دربند یا اجاره آپارتمان در دربند دارید بهتر از قبل از هر اقدامی تا انتهای این مقاله را مطالعه فرمایید.



دلایل محبوبیت محله دربند تهران برای زندگی

اگر به کوه‌ نوردی علاقه‌مندید، می‌توانید برای رفتن به کوه های البرز مرکزی، به‌خصوص قله توچال، به دربند بروید. علاوه بر آن در مسیر کوه‌‌نوردی، جذابیت‌های دیگری همچون تله‌سیژ ، طبیعت زیبا ، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در حوالی محله دربند باعث شده است که یکی از پاتوق‌های اصلی تفریح در تهران باشد.

به دلایل زیر خرید خانه در دربند متقاضیان زیادی دارد :

  • محله دربند با قرار گرفتن در کوهپایه‌های البرز یکی از زیباترین مراکز توریستی و تفریحی در سطح منطقه دربند و بین‌المللی است که دارای دو رودخانه نیز می‌باشد.
  • داشتن درختان سرسبز و آب و هوای خنک کوهستانی
  • وجود کاخ سعدآباد در این منطقه باعث شده که آپارتمان های بلند کمتری در این محله ساخته شده و باعث شده چهره گردشگری خودش را حفظ کند.

با داشتن این ویژگی ها این منطقه بسیار مورد توجه متقاضیان خرید ملک در منطقه دربند قرار گرفته است.



 

نگاهی به گذشته و تاریخچه محله دربند

محله دربند در شمال تهران بخشی از ناحیه شمیرانات بوده و قدمت آن به 200 سال قبل باز می‌گردد و تاریخ شکل‌گیری این منطقه تحت تاثیر تاریخچه شمیرانات می‌باشد. به عقیده برخی از مورخان، اولین بار دو نفر از سمت طالقان که نام محلی در شهر قزوین است به این منطقه کوچ کردند، تشکیل خانواده دادند و پایه های محله دربند را بنا کردند.
موقعیت عالی و بی‌نظیر دربند باعث شد بسیاری از ثروتمندان و پادشاهان آن زمان اقامتگاه‌های ییلاقی خصوصی برای خود بسازند در دوره قاجار دربند مورد توجه بسیاری از شاهزادگان قاجاری قرار گرفت که آنجا را برای سکونت خود انتخاب کنند این امر تا زمان ناصرالدین شاه هم ادامه یافت و یک عمارت ییلاقی به این مرکز تفریحی اضافه شد.
بعدها به فرمان رضا شاه در زمین های منطقه دربند تعدادی مهمان خانه و ویلا ساختند. مهمان خانه دربند یکی از اولین و بهترین مناطق دربند برای اقامت میهمانان داخلی و خارجی بود که بعدها به هتل دیپلمات تغییر نام داد. منطقه دربند به دلیل تاریخچه‌ای که دارد یکی از گزینه های با اصالت در تهران به حساب می‌آید و برای خرید آپارتمان یا اجاره خانه بسیار مناسب است. 




 

دسترسی و موقعیت دربند از لحاظ جغرافیایی 

برای رفتن به منطقه دربند تهران، می‌توانید از وسایل نقلیه همچون اتوبوس، مترو، تاکسی و یا ماشین شخصی استفاده کنید. خیابان دربند از میدان تجریش یا همان میدان قدس که در ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد شروع شده و در میدان سربند که در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد ادامه پیدا می‌کند.

منطقه دربند به دلیل دسترسی خوبی که دارد دیگر نگران فروش آپارتمان خود در دربند نباشید چون خریداران و سرمایه گذاران، محله دربند را به دلیل دسترسی مناسب اولویت قرار می‌دهند.


نزدیک ترین ایستگاه های تاکسی و اتوبوس شهری به دربند کجا هست؟

برای رفتن به محله دربند ابتدا باید به دربند بروید سپس از آنجا با اتوبوس های BRT ، تاکسی های شهری، راه آهن تجریش و یا خط مترو کهریزک – تجریش، خودتان را به دربند برسانید. البته می‌توانید از تاکسی های خطی هم استفاده کنید آنها شما را خیلی سریع به میدان سربند رسانده و در آنجا پیاده می‌کنند. 


معرفی کامل مراکز خرید، تفریحی و رفاهی دربند  

دربند دارای پاساژها و مراکز خرید متنوعی است که در ادامه به طور کامل به معرفی آن‌ها می‌‌پردازیم. 

 

  1. پاساژ تندیس: یکی از مهم‌ترین پاساژهای پایتخت به حساب می‌آید. این مرکز خرید عظیم، یک مجموعه چند منظوره است. از گذشته تا به امروز، تندیس نمادی از خرید لوکس محسوب می‌شود.

آدرس مرکز خرید تندیس: تهران، ضلع شمالی میدان تجریش، خیابان شهید جعفری.
شماره تماس پاساژ تندیس: 02122731010

  1. مرکز خرید ارگ تجریش: این پاساژ مجلل که از اجناس متنوع و با کیفیتی برخوردار است.

آدرس پاساژ ارگ تجریش: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد

شماره تماس مرکز خرید ارگ تجریش : 02122396892

  1. مرکز خرید پالادیوم تهران: پالادیوم را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید تهران در منطقه دربند به حساب آورد.

آدرس مرکز خرید پالادیوم : خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف

شماره تماس مرکز خرید پالادیوم : 02122010600

  1. کاخ سعدآباد کاخ مجلل پادشاه قاجاری

شامل 18 کاخ کوچک و بزرگ است که محل استقرار تابستانی شاهان قاجاری بوده است.

  1. رود دره دربند

دارای موقعیت طبیعی و مصنوعی است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

محله دربند به دلیل داشتن مکان های تفریحی زیبا بهترین گزینه برای متقاضیانی هست که قصد خرید خانه یا رهن آپارتمان در منطقه دربند را دارند.

بهترین و مهم‌ترین خیابان‌های دربند کدام است؟

خیابان‌های مهم دربند عبارت‌اند از : مژده، بوکان و نخجوان. این سه خیابان به دلیل نزدیکی به محله نیاوران، قیمت آپارتمان مسکونی در این منطقه بیشتر از خیابان‌های دیگر محله دربند می‌باشد. سایر خیابان‌ها نیز فنا خسرو، جعفرآباد و ظهیرالدوله نام دارند.

بافت محله دربند چگونه است؟

اختلاف اجتماعی در این منطقه خیلی زیاد به چشم می‌خورد. عده‌ای در بافت‌های قدیمی و عده‌ای در بافت‌های نوساز زندگی می‌کنند. قسمت‌های جنوبی به دلیل نزدیک بودن به میدان تجریش دارای کوچه‌های پهن‌تری می‌باشد و از بافت نوساز برخوردار هستند؛ اما هر چه به قسمت شمالی نزدیک‌تر می‌شویم بافت خانه‌ها قدیمی‌تر، کوچه‌ها تنگ و باریک و خیابان‌ها از نظم کمتری برخوردار است.
محله دربند که درگذشته مکانی بسیار سرسبز بوده امروزه به محلی قدیمی با کوچه‌های تنگ و باریک تبدیل شده است. به دلیل تنگ بودن کوچه‌ها، پل بزرگی را بر روی رودخانه تأسیس کرده‌اند. در کنار این پل، تندیس کوهنورد جذابیت‌های این منطقه را دو چندان کرده است. 


قیمت هر متر آپارتمان در دربند سال 1402

برای خرید آپارتمان مسکونی در منطقه شمیرانات تهران یکی از محله‌هایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم دربند می‌باشد. این محله یکی از نواحی عالی در این منطقه به شمار می‌آید که اجاره آپارتمان دربند و رهن خانه محله دربند خیلی قیمت به صرفه تری نسبت به سایر مناطق نیاوران می‌باشد


آپارتمان مسکونی در محله دربند با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری جذاب، آب و هوای خوب، امکانات و دسترسی‌های خوبی که دارد گزینه مناسبی است برای دوستانی که به دنبال خرید یا اجاره آپارتمان مسکونی در دربند یا خرید خانه گلاب‌دره هستند می‌باشد. مشاورین مجموعه دپارتمان املاک نگین با تجربه و تعهد خود به دنبال این هستند که به شما عزیزان کمک کنند تا  بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

خرید و فروش آپارتمان در دربند برای چه کسانی مناسب است؟

میدان تجریش که در پایین محله دربند واقع شده است، یکی از شلوغ ترین نقاط شهر تهران است و از امکانات مناسبی برخوردار است. از جمله این امکانات میتوان به رستوران‌های متعدد، مراکز تجاری و تفریحی مانند ارگ تجریش و بازار تجریش و... اشاره کرد. در کل زندگی در آپارتمان مسکونی در محله دربند تلفیقی از مدرنیته و طبیعت است که تجربه بسیار جالب و دلنشینی است. اگر قصد خرید خانه در دربند دارید منطقه دربند با بهترین امکانات گزینه مناسبی برای شما میباشد.

به دلیل ساخت انبوه خانه‌ها در طی چند سال اخیر و داشتن لوکیشن مناسب و خوش آب و هوای دربند و نزدیکی به خیابان های اصلی ، قیمت خانه‌های دربند با افزایش چشمگیری مواجه شده است. در قسمتی از منطقه دربند که آبک نام دارد به دلیل ضعیف بودن لوکیشن و نبود امکانات رفاهی مناسب، نرخ خانه‌ها بسیار ارزان است. برای خرید آپارتمان در آبک متری  80 تا  100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. گران‌ترین خانه‌های این محله در مناطقی نظیر گلاب‌دره قرار دارد که قیمت خانه‌ها بین متری 90  تا 110 میلیون تومان می‌باشد و برای خرید خانه و آپارتمان در لوکیشن های بهتر منطقه دربند بین متری 140 تا 180 میلیون باید هزینه کرد.

با این وجود باز هم خرید خانه در منطقه دربند و خرید آپارتمان در منطقه گلابدره از دیگر محله های منطقه یک قیمت پایین تری دارد. برای فروش آپارتمان خود در دربند به املاک نگین مراجعه کنید.

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله دربند تهران است بهتر است بدانید خرید آپارتمان در دربند هیچ ریسکی ندارد و با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. همانطور که پیشتر گفته شد قیمت آپارتمان در دربند با توجه به امکاناتی که دارد بسیار معقول و به صرفه می‌باشد برای رهن آپارتمان در دربند و اجاره خانه در دربند می‌توانید به وب‌‌سایت املاک نگین که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور می‌باشد مراجعه نمایید.



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.