قبل از اجاره آپارتمان در تهران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

1402/3/10

قبل از اجاره آپارتمان در تهران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اجاره آپارتمان در تهران یکی از روش های مناسب برای سکونت در پایتخت است. بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله: قیمت بالای مسکن، سکونت موقت در تهران و اعتقاد به این سخن که "اجاره نشینی خوش نشینی است" ترجیح می دهند که آپارتمانی در تهران اجاره کنند. اجاره آپارتمان نیز همانند بسیاری از امور ملکی و سرمایه‌گذاری باید با دقت و توجه صورت گیرد تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود. توجه لازم در خصوص مشخصات آپارتمان، چگونگی بستن قرارداد، توجه به بندهای قول‌نامه مدت زمان اجاره باید توسط مستاجر صورت گیرد تا در زمان سکونت در آن آپارتمان با خیالی آسوده سپری شود.

اجاره خانه در تهران

اجاره آپارتمان در تهران

مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از اجاره آپارتمان در تهران بدانید.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در هنگام اجاره آپارتمان در تهران مورد توجه قرار گیرد؛ مشخصات ساختمان است. آپارتمان های متعدد با شرایط گوناگون در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارد؛ ولی مشخصات و لوکیشن برخی از آنها برای شما یا هر مستأجر دیگر مناسب است، در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از اجاره آپارتمان در تهران بدانید می‌پردازیم.

بررسی لوکیشن آپارتمان از جهات مختلف

یکی از مهمترین نکات در هنگام اجاره خانه در تهران منطقه ای است که آپارتمان در آن قرار دارد. کلانشهر تهران با وسعت بالای خود مناطق گوناگونی دارد که هر کدام دارای شرایط مختلفی هستند. شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود مانند: موقعیت جغرافیایی خانه، دوری و نزدیکی به محل کار، دسترسی و امکانات مناطق، مکان مناسبی را برای اجاره آپارتمان جستجو کنید؛ چرا که اهمیت زیادی در زندگی روزمره شما دارند. به عنوان مثال نزدیکی خانه به محل کار و همینطور نزدیک بودن امکانات رفاهی و تحصیلی مانند مراکز تجاری و مدرسه در بسیاری از موارد در اقتصاد خانواده نقش بسزایی دارند.

بررسی محله خانه مورد نظر نیز از جهت فرهنگ ساکنین آن و همینطور اخلاق همسایگان اهمیت بالایی دارد. به عنوان مثال ممکن است در محله هایی از تهران افرادی بزهکار سکونت داشته باشند و موجب عدم آسایش تمام ساکنین آن محله شوند.

بررسی آپارتمان از نظر طراحی نقشه

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام اجاره آپارتمان در تهران مورد بررسی قرار دهید؛ ساختار و طراحی نقشه خانه است. آپارتمان ها از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. نقشه خانه، متراژ آن و همچنین امکانات داخلی آنها متناسب با شرایط هر مستأجر است. محل قرار گرفتن سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و همینطور طراحی آنها هر کدام طبق نظر و سلیقه اشخاص مختلف است. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی خانه ها، محل قرار گرفتن وسایل و تجهیزات آشپزخانه است. محل نصب یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و اجاق گاز خانه ها با هم فرق می کنند و بهتر است که مورد توجه قرار گیرد.

قیمت اجاره خانه در تهران

بررسی نقشه خانه اجاره ای

بررسی موقعیت آپارتمان در مجتمع مسکونی

در هنگام اجاره آپارتمان در تهران باید موقعیت واحد مورد نظر را در کل مجتمع مسکونی بررسی کنید. سوالاتی مانند: واحد آپارتمانی مورد نظر در طبقه چندم قرار دارد و موقعیت آن چگونه است؛ جزو موارد مهم در اجاره خانه به شمار می رود. امکانات ساختمان مانند: آسانسور، پارکینگ، استخر، سالن اجتماعات و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی واحد آپارتمانی مورد نظر از جهت تکواحدی یا چند واحدی بودن هر طبقه نیز اهمیت زیادی دارد؛ چرا که اغلب در میزان سروصدای داخل ساختمان تأثیرگذار است. بسیاری از خانواده ها به دنبال اجاره آپارتمان تکواحدی مناسب هستند تا از برخی مزاحمت های همسایگان در امان بمانند.

وضعیت کنتورها و نحوه تقسیم آنها در مجتمع

یکی از اختلافات اساسی بین همسایگان یک مجتمع، نحوه تقسیم کنتورهای آب، برق و گاز است که در اغلب موارد واحدهای مجتمع در یکی از این کنتورها مشترک هستند. به همین جهت یکی از نکات مهم در هنگام اجاره آپارتمان در تهران بررسی کنتورهای مشترک در مجتمع است. معمولا این قبض ها با توافق مالکان بر اساس متراژ واحد یا تعداد نفرات تعیین می شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام تنظیم قرارداد اجاره آپارتمان در تهران به آن توجه شود؛ مربوط به نحوه انعقاد قرارداد است. انعقاد عادی و رسمی برای این نوع قراردادها در نظر گرفته می شود؛ که در نوع رسمی آن قولنامه تنظیم شده بین موجر و مستأجر در دفاتر رسمی ثبت می شود.

هزینه اجاره آپارتمان

وضعیت کنتورهای مجتمع مسکونی و نحوه تقسیم آنها

اجاره آپارتمان مبله در تهران

برخی از افراد به دلایل گوناگونی از قبیل اقامت موقت در پایتخت تمایل به اجاره آپارتمان مبله در تهران دارند. این نوع آپارتمان ها در واقع یک خانه مجهز با کلیه امکانات هستند. در این خانه ها وسایلی مانند: تلویزیون، فرش، موکت، اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی، تختخواب، ظروف پخت و پز و مبلمان وجود دارد. آپارتمان های مبله اغلب توسط افرادی نظیر: توریست ها، دانشجویان خارجی و بازرگانان اجاره می شود. قیمت اجاره خانه های مبله بالا است و اغلب در بازه زمانی زیر یکسال اجاره داده می شوند.  

رهن خانه تهران

اجاره آپارتمان مبله

قیمت اجاره آپارتمان در تهران

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. یکی از این فاکتورها منطقه آپارتمان مورد نظر است. اجاره خانه در مناطق مرکز و جنوب شهر تهران اغلب از مناطق شمال شهر ارزان تر است. متراژ، امکانات، نقشه، زمان و مدت اجاره و همچنین دسترسی به مراکز تفریحی و رفاهی نیز جزو عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجاره و رهن خانه در تهران به شمار می روند.

جهت کسب اطلاعات در مورد قیمت اجاره آپارتمان و سایر امور مربوط به املاک در پایتخت می توانید به سایت بزرگ املاک نگین مراجعه کنید. شعبات بزرگ املاک نگین عبارتند از: دولت، اندرزگو و بوکان که با مراجعه به هر کدام از این شعب می توانید با کارشناسان حرفه ای و مجرب آنها در خصوص ملک مورد نظر خود مشورت کنید.



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.