بررسی قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران (نیمه دوم سال 1402)

1402/8/15

بررسی قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران (نیمه دوم سال 1402)

اگر در ایران زندگی می‌کنید قطعا می‌دانید که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و معاملات به پایین‌ترین حد خود رسیده‌است، البته برخی معتقدند سیاست‌های فعلی دولت می‌تواند تاثیرگذار باشد اما برخی بر این باورند که این سیاست‌ها مانور نمایشی بیش نیست؛ نباید از این موضوع غافل شد که سرمایه‌ گذاری در مسکن، امن‌ترین و کم ریسک‌ترین بخش‌های سرمایه گذاری است، در این مطلب بزرگ املاک نگین به بررسی قیمت خرید و فروش آپارتمان و خانه در تهران می‌پردازد، با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده

همانطور که می‌دانید بخش اعظمی از هزینه‌های ساخت و ساز متاثر از مصالح و متریال‌های وارداتی است به همین علت قیمت مسکن با دلار و ارز نوسان می‌کند.

برخی از کارشناسان مسکن معتقدند دلار و ارز در نیمه دوم سال 1402 هنوز تاثیر خود را نگذاشته‌است به همین علت تورم و افزایش قیمت در آپارتمان قابل پیش‌بینی است، در صورتی که شهرداری سیاست‌هایی برای ساخت و ساز در نظر بگیرد این رشد متغیر است.

خرید آپارتمان تهران

عوامل موثر در پیش‌بینی قیمت آپارتمان در نیمه دوم سال 1402

  1. قدرت خرید جامعه
  2. اقتصاد کشور
  3. نوسانات ارز و قیمت طلا
  4. سیاست‌های فعلی دولت
  5. محدودیت عرضه و تقاضا
  6. تحولات سیاسی بین المللی
  7. نرخ بهره

در هر کشوری این عوامل متغیر است که در ایران نوسانات ارز و تحولات سیاسی و سیاست‌های دولت تاثیرگذارترین عوامل در افزایش و کاهش قیمت آپارتمان در تهران را دارد که این عوامل در کنار هم دوران رکود و رونق را ایجاد می‌کنند.

در برخی از موارد هم ممکن است قیمت‌ جهانی نفت در این موضوعات بی‌تاثیر نباشد و به راحتی با جابه‌جایی مقداری از قیمت ها در این حوزه‌ها ممکن است شاهد انفجار قیمت آپارتمان باشیم

زنگ خطر افزایش قیمت مسکن ۱۴۰۲

گزارش تورم مرکز آمار نشان می‌دهد  مسکن در مهر و آبان دچار تورم ۴.۳ درصدی بوده‌است که تحلیلگران بازار مسکن معتقدند این بازار دچار رکود تورمی شده‌است.

آمار نشان می‌دهد اگرچه قیمت آپارتمان از شروع امسال کمی کاهشی بوده ولی نسبت به سال گذشته نمودار صعودی را تجربه کرده‌است. به عنوان مثال آپارتمان و خانه‌ای که شهریور امسال حدودا متری 77 میلیون معامله شده در دی ماه سال گذشته متری 55 میلیون تومان برآورد میشد.

با افزایش قیمت آپارتمان از سال گذشته تا کنون، آمار خرید و فروش ملک در تهران به کمتر از یک سوم خط رکود مسکن یعنی 3 هزار فقره رسیده‌است.

قیمت خرید آپارتمان تهران

انفجار قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

به استناد گزارشی که از آذر 1401 تا شهریور 1402 به دست آمده‌است بازار مسکن رشدی نزدیک به  100 درصد را تجربه کرده‌است؛ اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری بگوییم در اصل برخی آپارتمان‌ها رشدی بیش از 100 درصد و بعضی افزایش قیمتی کمتر از 60 درصد تجربه کردند. 

براساس گزارش بانک مرکزی،  متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای آپارتمان در تهران و در مهر ماه 1402،  76 میلیون و 60 هزار تومان بوده‌است که افزایش یک درصدی نسبت به شهریور 1402 و افزایش  73/9 درصدی نسبت به مهر ماه 1401 داشته‌است.

در مهرماه 1402، بیشترین متوسط قیمت یک متر آپارتمان معامله شده معادل 148 میلیون و 960 هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با 32 میلیون و 280 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته‌است.

بررسی قیمت آپارتمان در سال 1401 و 1402

قیمت خانه و آپارتمان در منطقه 1 تهران

برای چندین سال، منطقه یک به عنوان مهم‌ترین منطقه برای ملاک قیمت گذاری مسکن در دیگر محله‌ها معرفی می‌شود پس با مقایسه قیمت خانه و آپارتمان در منطقه 1 با دیگر مناطق، می‌توان به معقول و غیرمعقول بودن قیمت خرید آپارتمان پی برد.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن در منطقه یک تهران سرمایه گذاری کنید، بزرگ ملاک نگین به شما کمک میکند تا بیشترین سود را داشته‌‌باشید.

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1402

وقت خرید خانه چه زمانی است؟

در ابتدا باید هدف خود از خرید خانه را بدانید و آن را کامل به مشاورین املاک توضیح دهید، قطعا بهترین زمان خرید آپارتمان برای سکونت با بهترین زمان خرید خانه برای سرمایه گذاری متفاوت است.

بهترین زمان خرید آپارتمان برای سکونت

بررسی جدیدترین قیمت مسکن در تهران

خریداران زیادی مدت طولانی سرمایه خود را جمع کردند تا بتوانند ملکی را برای سکونت بخرند و تا سال‌ها قصد فروش آن را ندارند باید به چند نکته توجه کنند.

  • قیمت آپارتمان هیچگاه افت شدید پیدا نمی‌کند، شاید با تغییرات جزئی همراه باشد ولی همواره سیر صعودی دارد به همین علت مسکن کم ریسک‌ترین بخش برای سرمایه گذاری است.
  • برای خرید ملک حتما به شرایط اقتصادی و نوسانات ارز و دلار توجه کنید که با شرایط فعلی کشور قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و حتی یک روز تاخیر در خرید، خریدار را متضرر می‌کند.
  • هرگز به فکر خرید آپارتمان در دوران رکود نباشید؛ قیمت‌ها کاهش پیدا کرده ولی هیچ فروشنده‌ای حاضر نیست ملکی که با سرمایه بالا خریده‌است را با قیمت کمتر به شما بفروشد.

بهترین زمان خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری

خریداران آپارتمان با هدف سرمایه گذاری بر خلاف کسانی هستند  که برای سکونت آپارتمانی را انتخاب میکنند چون آنها مدت کمی بعد از خرید آپارتمان آن را می‌فروشند که به سود برسند این افراد باید به نکات زیر توجه کنند.

  • بهترین زمان خرید آپارتمان در زمان ورود به رونق و گذر از رکود است زیرا در زمان رونق به سود میرسید ولی در این زمان باید کمی صبر کنید تا بعد از مدتی به سود چشم‌گیری برسید.

جمع بندی

با سوالاتی که خریداران از بزرگ املاک نگین بارها پرسیدند که در نیمه دوم 1402 بازار مسکن به چه سمتی میرود و پیش‌بینی ما از آن چیست و همینطور بهترین زمان برای خرید آپارتمان در تهران چه زمانی است

در این مطلب سعی کردیم توضیحات کاملی در اختیار شما قرار دهیم تا بهترین تصمیم را بگیرید. 

بزرگ املاک نگین با مشاورین مجرب و ماهر و متخصص در خرید و فروش آپارتمان در منطقه یک تهران در این راه به شما کمک خواهد کرد  تا بتوانید در زمان مناسب، ملک مناسبی را در اختیار داشته باشید.

 



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.