بررسی محله آجودانیه، محله‌ای با آپارتمان‌های مدرن

1402/4/25

بررسی محله آجودانیه، محله‌ای با آپارتمان‌های مدرن

تهران یکی از شهرهای ایران است که سکونت در آن برای بسیاری از ایرانیان، اهمیت فراوانی دارد. امکانات زیاد و دسترسی به منابع ثروت باعث شده تا بسیاری از ایرانیان از گوشه گوشه ایران، به این شهر و برای موقعیت مالی و رفاهی بهتر، مهاجرت نمایند. وسعت و جمعیت تهران اکنون بسیار بالا است و محلات این شهر، گاهی با هم تفاوت‌های زیادی از نظرهای گوناگون دارند. مناطق 1 و 3 تهران مانند: نیاوران، باهنر، اقدسیه، دروس، جهانتاب و... در شمال تهران هستند و آب‌ و هوای بهتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارند. آجودانیه یکی از محلات تهران و در منطقه شمال شرق این شهر است که سابقه سکونت در آن، به زمان قاجار بازمی‌گردد. اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران و در این محله هستید، بهتر است تا از مزایا و ویژگی‌های سکونت در این خیابان و محله در ادامه مقاله و نکاتی از جمله مزایای خرید آپارتمان در آجودانیه و قیمت ملک بیشتر آشنا شوید.

خرید آپارتمان آجودانیه

درباره منطقه آجودانیه تهران

منطقه آجودانیه یکی از مناطق لوکس و سطح بالای شهر تهران به شمار می‌رود که در بخش شمال شرقی شهر قرار دارد. این محل، جزئی از منطقه یک شهرداری تهران محسوب می‌شود که در غرب دارآباد و در بخش شرقی نیاوران واقع شده است. درباره مرزهای این محله می‌توان گفت که این منطقه از شمال به کوه‌های البرز، از شرق به خیابان افتخاری، از جنوب به اتوبان موحد دانش و جهانبخش‌نژاد و از سمت غرب به خیابان پاسداران و خیابان زینعلی محدود شده است. این محله در کنار محله‌های حصار بوعلی، نیاوران، اراج، دارآباد و فرمانیه قرار گرفته است. آجودانیه در واقع نام سابق خیابانی در تهران است که امروزه در محدوده خیابان سباری نامیده می‌شود. این منطقه ارتفاع زیادی نسبت به بقیه نقاط تهران دارد و به طور تقریبی، ۱۵۵۰ متر تا ۱۷۲۵ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد که باعث شده حتی در فصول گرم نیز هوای ملایم‌تری در آجودانیه داشته باشیم. 

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ محله آجودانیه؛ آلودگی‌های کمتری به خصوص در فصول سرد سال، در آن به چشم می‌خورد. این منطقه به دلیل  برخورداری از آپارتمان‌های لوکس و دسترسی خوب، یکی از مناطق گران تهران از لحاظ اجاره و خرید ملک به شمار می‌آید. آجودانیه همچنین به دلیل امکانات شهری پیشرفته، یکی از مناطق پرطرفدار در تهران به شمار می‌رود و در طول سال‌های گذشته، پیشرفت‌های زیادی هم از لحاظ زیربنایی و امکاناتی و هم به لحاظ ارزش املاک را شاهد بوده است.

امکانات محله آجودانیه تهران

سطح امکانات موجود در این محله بالاتر از حد قابل قبول طبقه‌بندی می‌شود و به همین دلیل از گذشته، آجودانیه یکی از بهترین انتخاب‌های برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند، بوده است. این منطقه درسترسی بسیار خوبی را انواع امکانات شهری فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین این امکانات دسترسی به شعبه‌های بانک‌های گوناگون است. در این منطقه شما می‌توانید به شعبه‌هایی از بانک‌های شهر، بانک پاسارگاد، بانک آینده، حکمت ایرانیان و تمام بانک‌های دولتی دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین امکانات برای ساکنین در آجودانیه، دسترسی به باشگاه آجودانیه است. مجموعه ورزشی شهدای دارآباد نیز که بخش شمالی این خیابان واقع شده است، امکانات ورزشی بسیار خوبی را در اختیار ساکنان این منطقه قرار داده است. درمانگاه فوق تخصصی آجودانیه و نیز بیمارستان نیکان، دو مورد از مهم‌ترین مراکز درمانی این منطقه به شمار می‌روند. این مراکز درمانی، انواع تخصص‌های پزشکی از زنان و زایمان تا داخلی و پوست و مو را پوشش می‌دهند. این منطقه همچنین در فاصله بسیار کمی از منطقه خوش و آب هوای لواسانات دارد. لازم به ذکر است که کاخ نیاوران نیز در فاصله کمتر از یک کیلومتری این خیابان واقع شده است.

علاوه بر همه این امکانات، بوستان شطرنج نیز یکی از مراکز تفریحی این منطقه و در بین خیابان‌های شرقی 12 و 13 واقع شده است. در این پارک همچنین یک کتابخانه عمومی نیز برای استفاده شهروندان ایجاد شده است. این منطقه، محله‌های بسیار آرام و خوش آب و هوا به شمار می‌رود که از ترافیک‌های شدید عبوری در آن چندان خبری نیست. به علاوه میزان جرم و جنایت نیز در این منطقه، بسیار پایین گزارش شده است.

محله آجودانیه تهران

 

بافت ساختار شهری و نوع مسکن

ساختار شهری در منطقه آجودانیه بسیار منظم و به روز است. در این منطقه شما می‌توانید انواع مسکن از برج‌های بسیار لوکس با کامل‌ترین امکانات و نیز حتی خانه‌های ویلایی چند سال ساخت را پیدا کنید. اگر برای خرید آپارتمان در تهران و در این منطقه به یکی از مراکز خرید و فروش املاک مراجعه کنید، آپارتمان‌هایی با بالاترین امکانات و زیربنا و همچنین خانه‌های ویلایی حتی تا 40 سال ساخت را نیز پیدا کنید. کوچه‌ها و خیابان‌ها در این منطقه بسیار خوش‌ساخت هستند و به دلیل تعداد زیاد کوچه‌های بن‌بست در این ناحیه، رفت و آمد و عبور مرور چندانی به چشم نمی‌خورد.

تاریخچه منطقه آجودانیه

این منطقه از تهران، سابقه بسیار زیاد تاریخی دارد و از زمان قاجار تا کنون، سابقه شهرنشینی داشته است. زمین‌های این منطقه در زمان ناصرالدین شاه قاجار، متعلق به آجودان مخصوص ناصرالدین‌شاه بوده است. این شخص، در این زمان تمامی املاک این منطقه را از مالکین خریداری کرد. این واقعه باعث شده تا این منطقه و محله به نام آجودانیه معروف شود. این نام تا امروز نیز هنوز بر روی این منطقه باقی مانده است. پس از این شخص، فرد دیگری به نام عضدالملک نایب‌السلطنه این املاک را خریداری کرد و پس از او، این املاک به شخص دیگری به نام چیت ساز رسید.

اجاره آپارتمان آجودانیه

طریقه دسترسی به منطقه آجودانیه

آجودانیه دسترسی بسیار خوبی در بین تمامی محلات شمال شرق تهران دارد. از طریق بلوار ارتش، اتوبان امام علی و همچنین خیابان باهنر، می‌توان به این محله دسترسی پیدا کرد. این منطقه دسترسی خوبی به مناطق و محلات همجوار نیز دارد. از طریق اتوبان اما علی، می‌توانید به مناطق و محلات دیگر تهران نظیر بخش جنوب شرقی تهران، دسترسی داشته باشید. از طریق بزرگراه ارتش، می‌توانید به مناطق دیگری مانند شهرک شهید محلاتی و نیز تهرانپارس، دسترسی داشته باشید. از طریق خیابان باهنر نیز می‌توانید به مناطق اطراف این محله یعنی مناطی مانند دزاشیب و تجریش دسترسی پیدا کنید.

دسترسی اهالی این منطقه به مترو تهران نیز خوب است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این منطقه، ایستگاه مترو اقدسیه است که در فاصله کمی از این محله قرار گرفته است. همچنین برای دسترسی به این محله، می‌توانید از ایستگاه مترو نوبنیاد نیز استفاده کنید. بقیه مسیر را نیز می‌توانید به راحتی و با بقیه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و نیز بی‌آر‌تی طی نمایید. لازم به ذکر است که در این منطقه هیچ گونه طرح زوج و فرد اعمال نمی‌شود و به راحتی می‌توانید با خودرو شخصی در آن تردد نمایید.

مزایای زندگی در محله آجودانیه

یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در این محله از تهران، این است که این مکان آب و هوای بسیار خوبی در مقایسه با دیگر مناطق مرکزی و جنوبی شهر دارد. برخورداری از هوای تمیز و نزدیک بودن به بافت فضای سبز شهری، می‌توانید برای بسیاری از افراد که به دنبال فضای تمیزتر برای زندگی هستند، بسیار ایده‌آل باشد. یکی دیگر از مزایای این منطقه، این است که در آجودانیه به علت وجود کوچه‌های بن‌بست، آرامش و خلوتی بیشتری وجود دارد. به دلیل عدم وجود ترافیک عبوری، می‌توانید از خلوتی در بسیاری از ایام لذت ببرید. همچنین میزان دزدی و جرم در این محله بسیار کمتر از دیگر محلات است. وجود آپارتمان‌های لوکس و نوساز، باعث شده تا این محله با وجود بالا بودن قیمت آپارتمان آجودانیه برای بسیاری از افراد مکانی جذاب برای زندگی باشد.

قیمت ملک و آپارتمان در منطقه آجودانیه چگونه است؟

محله آجودانیه همان طور که گفته شد در شمال شرق تهران قرار دارد و یکی از محله‌های تهران است که کیقیت و قیمت ملک در آن بالا است. در این منطقه شما می‌توانید املاک متعدد و بسیار متنوعی از 80 متری تا 300 متری پیدا کنید. قیمت این املاک با توجه به موقعیت و مکان آن، مصالح به کار رفته در ساخت و نیز سن بنا، ممکن است تفاوت‌های زیادی با هم داشته باشند. ملک‌هایی که به اصطلاح بر خیابان اصلی قرار دارند، قیمت‌های بالاتری هم دارند. همچنین خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که در برج‌های لوکس قرار دارند و از امکانات کاملی بهره‌ می‌برند، بسیار بیشتر از این هم هست. بیشترین قیمت آپارتمان را می‌توانید در پنت هاوس‌هایی با زیربنای بیشتر ببینید. قیمت هر متر مربع از این آپارتمان‌ها، نیز متغییر است و بستگی به شرایط اقتصادی روز دارد. اگر به دنبال آگاهی از قیمت‌های ملک و آپارتمان در این منطقه از تهران هستید، می‌توانید به مراکز خرید و فروش املاک در این منطقه سری بزنید و درباره گرینه‌های پیش رو بیشتر تحقیق کنید. راه دیگر برای آگاهی از قیمت‌ها و نیز خرید ملک در این منطقه، این است که با مراجعه به سایت دپارتمان بزرگ املاک نگین، بیشتر با قیمت‌ها آشنا می‌شوید. 

خرید آپارتمان در تهران به یک دغدغه بزرگ برای بسیاری از ساکنان این شهر تبدیل شده است. اگر به دنبال خرید بهترین گزینه‌ها و خرید آپارتمان منطقه 1 تهران و یا خرید آپارتمان منطقه 3 تهران هستید، منطقه آجودانیه می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مناسب برای شما محسوب شود. اگر مایل به خرید یا اجاره آپارتمان در منطقه آجودانیه تهران هستید می‌توانید با مشاورین باتجربه ما در دپارتمان بزرگ املاک نگین تماس بگیرید. 

 



  • شعبه ها
  • شعبه دولت: خیـابــان دولت، بعد از دیباجی، ساختمان نگین دولت، پلاک 180
  • شعبه بوکان: نیاوران - سه راه یاسر -خیابان مرجان - مجتمع تجاری البرز
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو - بین سلیمی و طالقانی - پلاک 50.1 - طبقه اول
  • شعبه نارمک: بالاتر از میدان هفت‌حوض (نبوت)، نبش خیابان خاموشی

دپارتمان بزرگ املاک نگین با 4 شعبه فعال در تهران آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم است.